Passa al contingut principal

CCSS 3ESO: Un món d'estats!

Durant les properes sessions crearem un mapa col·laboratiu recollint diferents models d'estats. Dividits en grups, compartirem el següent mapa amb el/la coordinador/a TIC de cada grup. Aquest/a, al seu torn, l'haurà de compartir amb els membres del seu grup per tal de que tot l'alumnat tingui accés al mapa. 


Un cop compartit el mapa cada grup haurà de geolocalitzar 5 estats amb formes i sistemes de govern diferents a escollir entre les següents possibilitats:

  • Democràcia representativa.
  • Dictadura.
  • Estat federal.
  • Estat centralista.
  • Estat amb partit únic.
  • República totalitària.
  • República democràtica.
  • Monarquia absoluta.
  • Monarquia parlamentària.
Heu de tenir en compte que:
  • La informació recollida ha de ser la que figura a l'exemple d'Espanya (capital, població 2017, posició IDH 2017, forma d'estat, sistema de govern, bandera i nom dels/les autor/es). NOTA: la bandera he de tenir el mateix format que la de l'exemple, la trobaràs aquí.
  • El color de cada estat variarà en funció de la llibertat del país (lliure: verd; semilliure: taronja; no lliure: vermell). Per decidir això podeu fer servir el mapa de Freedom House.
  • Tingueu en compte que si un altre grup selecciona el país al mapa ja no el podreu seleccionar vosaltres. Treballeu a bon ritme i un cop detecteu el país geolocalitzeu-lo al mapa per "reservar-lo".
  • El dia 20 de novembre cada grup presentarà els seus països i farà una breu explicació de les principals dades seleccionades.
  • El projecte s'avaluarà amb la següent rúbrica.

Bona feina!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Ciències socials: Tema 1. El relleu i els paisatges de la terra

NOTA: Podeu descarregar el dossier de treball fent clic aquí . Comencem creant el nostre mapa turístic! On hem viatjat?: Map in seconds! Continuem amb la identificació dels principals  elements de localització geogràfica : punts cardinals, latitud, longitud i coordenades geogràfiques. http://contenidos.educarex.es  Analitzem també la distribució sobre el mapa dels  continents i oceans . http://3.bp.blogspot.com Estudiem les unitats de relleu amb la següent  fitxa de treball . Plana : àrea amb un relleu relativament pla. Altiplà : superfície relativament plana elevada sobre el terreny que l'envolta. Vall : depressió allargada de la superfície terrestre recorreguda, en general, per un corrent fluvial. Muntanya : elevació natural, acusada i abrupta del terreny. Ria:  penetració del mar al curs d'un riu. Istme : llengua de terra que uneix a través de la mar dues zones de terra més grans, com poden ser continents, una península amb un ...

Cultura i valors: pregunta entrevista migrant

Aquí teniu les preguntes realitzades amb tots els grups per tal de guiar l' entrevista amb les persones migrants preparada a classe. Recordeu, han de ser persones majors d'edat les quals hagin protagonitzat els seus moviments migratoris. Recordeu que primer de tot s'haurà d' identificar tant a la persona entrevistadora com a les persones entrevistades . L'entrevista s'haurà d'enregistrar en format àudio i serà enviada en mp3 al compte de correu ramonparaiso@iernestlluch.cat seguint el següent calendari: 3r E: 2 de març de 2020. 3r A: 3 de març de 2020. 3r D: 3 de març de 2020. 3r C: 4 de març de 2020. 3r B: 4 de març de 2020. Per fer l'entrevista podeu fer servir les següents preguntes: PAÍS DE SORTIDA Per què vas decidir marxar? Et va costar gaire? Com et va afectar? Com creus que seria la teva vida de no haver marxat? Quina era la teva situació personal/laboral abans de marxar? A què et dedicaves? Per què vas triar aquest país...